Xerrada de Miquel Àngel Prats a la UdL sobre IA a l’Ensenyament Superior

Dr. Miquel Àngel Prats

Ja podeu accedir a l'enregistrament de la sessió oferida pel Dr. Miquel Àngel Prats, professor titular de tecnologia educativa a la FPCEE Blanquerna, i a la presentació en PDF que va compartir per acompanyar-la.

A la conferència, es fa una primera part introductòria a la Intel·ligència Artificial (IA) i la tecnologia que hi ha darrera. Tot seguit es destaca la importància de la incorporació de la Intel·ligència Artificial (IA) en l'educació, però també alerta sobre els possibles riscos que això pot comportar. Convida al professorat a revitalitzar i resignificar la seva presència, personalitzar sense perdre l'element humà i incorporar-hi l'ètica i els valors. S'hi parla també de la importància de treballar amb els alumnes en l'ús crític de les eines d'IA, com ara el Chat GPT, i plantejar com anar més enllà de les seves respostes, què fer-ne i com identificar els seus biaixos i la seva superficialitat. Una de les recomanacions més destacables de l'autor és mirar que els alumnes no perdin la interacció amb els professors i altres alumnes. Que la IA serveixi per millorar l'aprenentatge i no per substituir-lo. A més, es parla de la importància de la inclusió i l'equitat digital, i com la IA pot ajudar a reduir les bretxes educatives, però també alerta sobre el risc que aquesta tecnologia pugui generar una major exclusió social.

També hi podeu trobar un seguit d'enllaços a eines d'IA en línia que poden resultar útils tant a la docència/aprenentatge com a la investigació. El ponent en mostra uns quants i els comenta amb algun exemple per proposar metodologies que es puguin aplicar a la pràctica docent i investigadora del dia a dia.

Per veure la sessió enregistrada i més informació accediu a l'enllaç següent:

CONFERÈNCIA: Intel·ligència Artificial i Docència Universitària. Reptes i possibilitats de la IA en l'ensenyament superior: Recursos i eines