La IA a l’aula, tercera i última part. Experiències dels docents de la UdL III.

Descarregar Pdf

La intel·ligència artificial continua obrint noves possibilitats a les aules, i cada vegada són més els docents que la usen de manera creativa i reflexiva.

En aquesta tercera i última entrega, us presentem quatre vídeos amb altres aportacions del professorat de diferents disciplines, que comparteixen exemples concrets de com la IA pot contribuir a promoure un aprenentatge crític, creatiu i pràctic de l'alumnat. En aquesta ocasió, els vídeos estan protagonitzats pel professorat:

Després d’una primera entrega d’experiències de professorat de diferents facultats de la nostra universitat sobre l’ús de la intel·ligència artificial en la docència, seguim amb la mateixa dinàmica i us oferim una segona part que recullen altres veus i pràctiques que ens inspiren i fan reflexionar sobre noves oportunitats i reptes del paper de la IA .

En aquest cas, us oferim tres vídeos més de 2 minuts cadascun, protagonitzades pel professorat:

Maria Carme Peguera Carré (FEPTS) 

Metzeri Sánchez Meza (Facultat de Lletres) 

Rosa Maria Gil Iranzo (EPS) 

Antonio Otal, Ester Vilaprinyó i Òscar Ripol (Facultat de Medicina) 

Les experiències recullen activitats concretes d’aula que van des de l’anàlisi tecnoètica i la gestió de projectes de comunicació digital fins a la seva integració en metodologies actives i en la formació mèdica. La totalitat d’aquestes iniciatives compta amb un acompanyament docent que promou un ús crític, conscient i responsable de la IA.

Observant les experiències recollides en les tres entregues que us hem compartit, es percep la importància i preocupació dels docents per alfabetitzar l’alumnat en competències relacionades amb la IA, per fomentar un pensament crític i rigorós. L’objectiu comú de totes és que la tecnologia pugui enriquir l’aprenentatge de manera significativa, contribuint tant en l’organització de la docència com en la manera com els estudiants processen, analitzen i utilitzen la informació. Tot plegat, sense perdre mai de vista la necessitat de pensar, qüestionar i actuar amb consciència en un entorn cada cop més digitalitzat.

La generositat del professorat que ha volgut explicar la seva experiència fa possible aquest recull i en multiplica el valor per a tota la comunitat universitària. Gràcies de nou.

Us convidem a explorar els vídeos i descobrir com la IA pot formar part dels processos d’ensenyament i aprenentatge a la UdL.