El passat 6 de juny va tenir lloc el seminari “COIL: Collaborative Online International Learning – introducció i principals característiques”.
El seminari va constar d’una primera part dirigida per la professora Eva Haug, experta en COIL de la Amsterdam University, i una segona part en què professorat de la UdL (Anca Frumulescu i Meritxell Simon), de la URV (Sergio Coll) i de la Universidad Católica de San Pablo al Perú (Tatiana Medina) van explicar les seves experiències COIL en assignatures de grau que han impartit els últims anys.
Les quatre hores i mitja de formació van resultar ser no només enriquidores a nivell d’informació compartida, sinó també inspiradores per les dinàmiques introduïdes per la professora Haug així com pels exemples concrets presentats tant per l’Eva Haug com pels participants a la taula rodona. Aquesta activitat formativa ha estat impulsada pel Vicerrectorat d’Internacionalització i el Vicerrectorat d’Ordenació Acadèmica i Qualitat com un primer pas per promoure la implementació de COIL entre professorat de la UdL.

Durant les primeres tres hores de formació, la professora Haug va introduir els principis del COIL així com el valor afegit que la implementació de COIL en una assignatura pot aportar tant als estudiants com al professorat implicat així com a l’intercanvi de coneixements tant a nivell de contingut com a nivell d’intercanvi cultural. A banda d’informació i reflexió, l’Eva Haug va introduir dinàmiques que es podrien utilitzar en la implementació de COIL per tal de promoure la col.laboració entre estudiants. L’última hora de la jornada va estar dedicada a la taula rodona en la qual l’Anca Frumulescu i la Meritxell Simón van explicar les seves experiències. En el cas de la professora Frumulescu, compta amb una experiència d’uns quants anys implementant COIL a les seves assignatures i ha tingut oportunitat de col.laborar amb diferents universitats d’arreu del món. Finalment, el professor Sergio Coll (URV) i la professora Tatiana Medina (Universidad Católica de San Pablo) van explicar la seva experiència COIL entre estudiantat d’arquitectura d’ambdues universitats. A pesar dels reptes que el professorat van apuntar a l’hora de compartir assignatura amb una universitat d’una altra part del món, tots i totes van coincidir a reafirmar els beneficis i aprenentatges derivades de les seves experiències COIL.