Sakai, un projecte en constant evolució

El projecte Sakai (https://www.sakailms.org/) continua definint una sèrie de línies de treball per evolucionar en els pròxims anys, en forma de millores de les eines actuals o del desenvolupament de noves implementacions.

És important remarcar que cal diferenciar entre l’evolució del projecte i les possibilitats d’acabar aplicant les millores al campus virtual de la UdL, ja que són processos diferents. En tot cas, des de la universitat vetllarem per poder anar implementant progressivament les novetats a mesura que es vagin consolidant.

A continuació presentem un resum d’allò que el projecte Sakai té previst treballar en el període 2023-2025.

• Millorar l’entorn amb una nova imatge.
  • Implementar analítiques d’aprenentatge,
  • Publicar una app per mòbil per rebre notificacions.
  • Integrar diferents eines de videoconferència en una nova eina anomenada Meetings
  • Desenvolupar millores a l’eina Lliçons.

• Publicar Lliçons 2.0.
  • Implementar un sistema que millori la gestió de les comunicacions.
  • Crear un sistema d'insígnies (badges) per l'avaluació dels alumnes.
  • Millorar l’app per mòbil afegint missatges i debats.
  • Afegir l’opció de poder realitzar comentaris sobre l'avaluació en format àudio i vídeo.

2025

• Implementar una sèrie d'agents intel·ligents per ajudar a mantenir els docents informats dels problemes amb els seus cursos.
  • Millorar l’app per mòbil afegint aspectes d’avaluació.

Els equips tècnics de la UdL, tant de SIC com de SAAD, estarem atents a les futures evolucions de Sakai, i vetllarem perquè el professorat disposi de les novetats i les millores que es vagin implementant.